مدیر اپل، برترین مدیر آی‌تی جهان معرفی شد


دنیای آی تی بار دیگر روی قله ها نشست و اینبار سکوی برترین مدیر اجرایی جهان را به مدیر اپل اختصاص داد.
مجله بیزنس هاروارد استیو جابز، مدیر اجرایی اپل را بعنوان برترین مدیر یک دهه اخیر جهان انتخاب نمود. این مجله با محاسبه افزایش سرمایه و سود ناشی از سهام  (TSR) یکصد مدیر برتر اجرایی جهان را در حوزه های مختلف انتخاب نمود که استیو جابز از شرکت اپل بعنوان اولین مدیر اجرایی دنیا و برترین مدیر آی تی جهان شناخته شد.
جالب اینجاست که در این لیست نامی از مدیر اجرایی مایکروسافت یعنی استیو بالمر به چشم نمی خورد چرا که در طول ۱۰ سال حکومت وی بر مایکروسافت پس از استعفای بیل گیتس مایکروسافت چندان از نظر مالی و بیزنس رشد نیافته است.
میزان موفقیت شرکت در بازار سرمایه و سود ناشی از سهام و نیز محبوبیت شرکت در جهان از جمله متدلوژی حاکم بر این تحقیق بوده که در نتیجه استیو جابز اپل نفر اول انتخاب شده است. بر اساس محاسبات صورت گرفته اپل بوسیله جابز ۳۱۸۸ درصد رشد داشته است.
جابز که پس از کش و قوس فراوان از سال ۱۹۹۷ مجددا مدیر اجرایی اپل شد سرمایه ۵ میلیارد دلاری را به ۱۵۰ میلیارد دلار رسانده است. گفتنی است اپل ۸ سال پیاپی جایزه بهترین ابداعات دنیای رایانه و آی تی را گرفته و با عرضه آی پاد ، آیفون ، مک بوک و مک بوک پرو خود و شرکتش را جاودانه کرده است.
مجله معروف فوربس نیز استیو جابز را برترین مدیر دهه اول هزاره سوم انتخاب کرده است. یون جونگ یونگ مدیر اجرایی سامسونگ نفر دوم این لیست با ۱۵۵۹ درصد و ارزش ۱۲۷ میلیارد دلار شد.جان چمبرز مدیر اجرایی سیسکو – دیگر شرکت آی تی – مقام چهارم را در این لیست از آن خود کرده است. چمبرز نیز با رشد ۱۰۵۴ درصدی سرمایه شرکت را از ۱۹۹۵ تا کنون به ۱۵۲ میلیارد دلار رسانده است. مارگارت ویتمن مدیر خارجی سایت ebay‌ تنها زن این لیست نفر هشتم (با تولید ارزش سرمایه و سود ۳۷ میلیارد دلار) شد. اریک اشمیت مدیر اجرایی گوگل نفر نهم ، جان تامپسون مدیر سیمانتک نفر نوزدهم ، تومئو کانبایاشی ژاپنی و مدیر NTT DATA نفر بیست و هشتم و مدیر شرکت کانن در رده ۳۸ ، تیم کوگل نفر ۶۱ از شرکت یاهو  ، تام انگیبوس از تگزاس اینسترمنت نفر ۹۵  از جمله مدیران آی تی هستند که در این  لیست به چشم می خورند. دنیای آی تی بدلیل ابداع و اختراعات جدید و مرتبط با علم روز خواهان بیشتری داشته و در نتیجه مدیران این بخش با فروش بیشتر سرمایه در گردش و سود سهام و افزایش سرمایه بیشتری نسبت به سایرین داشته اند.

0 نظرات :: مدیر اپل، برترین مدیر آی‌تی جهان معرفی شد

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید. اگر مطلب چیز دیگری‌ست، می‌توانید از فرم تماس استفاده کنید. گوشه‌ی وبلاگ پیدایش می‌کنید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.