سه کتابخوان الکترونیک که در سال 2010 خواهید دید



موضوع کتابخوانهای الکترونیک یا همان بوک ریدر چیزی است که توجه عده بسیاری را به خود جلب کرده است. استفاده از این ابزار به شما کمک می کند تا تعداد زیادی کتاب یا مقاله را همیشه همراه خود داشته باشید و بتوانید آنها را مطالعه کنید بدون اینکه نیاز به تحمل وزن آنها داشته باشید. تا به حال سردرمدار بازار، کتابخوان آمازون به نام کیندل بوده ولی در اواخر سال 2009 کتابخوان دیگری به نام نوک (Nook) هم از طرف N&B به بازار عرضه شد. در ادامه این نوشته با 3 کتابخوان الکترونیک که احتمالا در نمایشگاه CES امسال در هفته آینده در سال 2010 معرفی خواهند شد آشنا خواهید شد.


‏QUE از شرکت Plastic Logic
این کتابخوان در صدر لیست قرار دارد و بر پایه E-Ink ساخته شده اما تفاوت آن با بقیه کتابخوانها در این است که QUE انعطاف پذیر است. این باعث می شود که دستگاه سبک تر باشد. اندازه نمایشگر QUE برابر با یک صفحه A4 است. این صفحه بزرگ به شما اجازه می دهد تا بتوانید فایلها را با کیفیت خوب و اندازه اصلی مشاهده کنید. این کتابخوان دارای صفحه لمسی است و با حرکت انگشتانتان می توانید صفحه را عوض کرده و یا با ضربه زدن آیتمی را انتخاب کنید. بر خلاف نوک این کتابخوان تنها یک نمایشگر دارد. قرار است این کتابخوان توسط N&B فروخته شود ولی فعلا اطلاعی از قیمت احتمالی و زمان عرضه آن در دست نیست. با توجه به اطلاعات منتشر شده، QUE پرینترهای لیزری را رقیب خود می داند نه کتابخوان کیندل را.  هدف QUE جایگزین شدن آن با برگه هایی است که شما در کیف خود حمل می کنید. گجت دیگری که به همین منظور ساخته شده Kindle DX است. اگر بخواهیم یک مثال کاربردی آن را برای خودمان داشته باشیم می توانیم آن را جایگزینی برای جزوه های دانشگاهی بدانیم. ‏



‏Skiff
Skiff مورد بعدی ما است. یک پلت فرم تمام رنگی و بزرگ که کار چند شرکت است. اسکیف را یک پلتفرم نامیدم، چون یک کتابخوان بی سیم متصل به شبکه اسپریت است، به همراه یک فروشگاه محتوی و یک سیستم تبلیغاتی مخصوص. مجله هیرست که مالک اسکیف است قصد دارد موفقیت اپل در iPhone/iPod/iTunes را در زمینه نشر تکرار کند. اسکیف در نمایشگاه هفته آینده معرفی و به احتمال زیاد در فوریه 2010 عرضه خواهد شد.

نمایشگرهای Qualcomm Mirasol



این مورد در حقیقت یک کتابخوان مانند QUE یا یک پلتفرم مانند اسکیف نیست بلکه تکنولوژی جدید برای نمایشگرها است. کوالکام مدتی بود که در مورد ‏ نمایشگرهای میراسل مبتنی بر MEMS صحبت می کرد و حالا ادعا می کند که کتابخوانهای مبتنی بر میراسُل سال آینده عرضه خواهند شد. بازار کتابخوانها تنها جایی نیست که میراسل بتواند عرضه اندام کند. این نمایشگر بازار نمایشگرهای موبایل تا HDTV را در بر می گیرد.

مصرف انرژی نمایشگرهای میراسل 1/3 نمایشگرهای LCD است. این نمایشگرها برخلاف LCDها برای نمایش تصاویر نیاز به یک منبع نور خارجی دارند به همین دلیل اگر درتاریکی قرار بگیرید برای مشاهده تصاویر باید یک منبع نور هم فراهم کنید. این تکنولوژی قابلیت نمایش ویدیو را هم دارد و گرچه قادر به رقابت با فناوری LED یا OLED نیست اما می تواند رقیب قدرتمندی برای جوهرالکترونیک یا همان E-ink سیاه و سفید باشد.

0 نظرات :: سه کتابخوان الکترونیک که در سال 2010 خواهید دید

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید. اگر مطلب چیز دیگری‌ست، می‌توانید از فرم تماس استفاده کنید. گوشه‌ی وبلاگ پیدایش می‌کنید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.