چه زمانی محصولات اپل را بخریم؟


محصولات اپل همواره به خاطر کیفیت و زيبايی زایدالوصفی که دارند، زبان زد خاص و عام هستند. اما نکاتی در مورد آنها و زمان خریدشان هست که بهتر است به آنها توجه نمایید.
 
اگر در فکر خرید هر کدام از این محصولات هستید، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

iPod Shuffle 


 

آی پاد شافل یکی از محصولات پرطرفدار اپل است. این شرکت از سال ۲۰۰۶ تقریباً سالی دوبار آن را به روز می کند و مواردی از جمله عمر باتری این پخش کننده را بهینه می سازد. بنابراین احتمالا در فوریه ۲۰۰۹ باید شاهد یک به روز رسانی در این محصول باشیم. پس توصیه می شود خرید آی پاد شافل را تا دو ماه دیگر به تعویق بیاندازید.

iPod Nano




به نظر می رسد الان وقت مناسبی برای خرید iPod Nano باشد. آی پاد نانو از محصولاتی است که اپل مدل جدیدش را در پاییز گذشته عرضه کرد. اما اگر می خواهید منتظر مدل جدیدتر آن بمانید، تقریباً باید نه ماه انتظار بکشید.

   iPod Classic



داستان آی پاد کلاسیک هم مانند آی پاد نانو است و اگر شما مدیاپلیری با ۱۶۰ گیگابایت حجم نیاز دارید، می توانید آی پاد کلاسیک را انتخاب کنید.

اما پیشنهاد دیگر این است که اگر شما دوست دارید با پلیر خود به تماشای فیلم هم بنشینید، بهتر است که این آی پاد را نخرید، و به جای آن آی پاد تاچ و یا حتی Zune HD را انتخاب کنید.

iPhone 

 

از آخرین اتفاقاتی که برای آی فون افتاده ۲۰۰ روز می گذرد و شنیده ها حاکی از آن است که مدل جدید آن با دوربین پنج مگاپیکسلی تا شش ماه دیگر عرضه شود. پس اگر کیفیت دوربینش برای شما اهمیت دارد، بهتر است برای خرید آی فون تا ژوئن ۲۰۱۰ صبر کنید. نگران نباشید زود می گذرد.

iPod Touch 

 

آی پاد تاچ بهترین انتخاب برای افرادی است که از یک پخش کننده موسیقی انتظاراتی بیش از یک پخش کننده موسیقی را دارند. این محصول هم همانند آی پاد کلاسیک و نانو از سال ۲۰۰۷ به صورت دوره ای به روز می شود. با توجه به اینکه در اولین نسل این آی پاد بعد از پنج ماه یک ارتقا در حافظه انجام شد و شنیده هایی که در مورد عرضه آی فون با دوربین پنج مگاپیکسلی تا شش ماه آینده به گوش می رسد، پس بهتر است برای خرید آی پاد تاچ هم صبور باشید.

Mac Mini 

 

در آخرین مدل مک مینی که در اکتبرعرضه شد، فقط حجم آن کوچکتر شد. ضمن اینکه سیستم عامل آن هم به Mac OSX Server Snow Leopard ارتقا یافت. مشخص نیست مدل بعدی آن کی عرضه شود و همچنین این مدل از مک مینی با اکثر محصولات سازگار نیست. پس بهتر است فعلاً از خرید این محصول صرفه نظر کنید.



  Mac Pro



از آخرین به روز رسانی مک پرو که در مارس ۲۰۰۹ انجام شد، هیچ تغییر عمده ای در عرضه آن انجام نشده. جز اینکه در ماه جاری فقط یک پردازنده 3.33 GHz Quad Coreبه آن اضافه شد. پیشنهاد می کنم در صورتی که قصد خرید یک مک پرو را دارید، کمی صبر کنید؛ چرا که احتمالاً نسخه بعدی آن حداقل به یک پردازنده Core i7-980X مجهز خواهد شد که تقریباً با مدل فعلی آن غیرقابل مقایسه خواهد بود.

 
iMac



آخرین تغییرات آی مک همانند مک مینی در اکتبر اعمال شد. اما ایراداتی در نمایشگر آن گزارش شده که در این مورد باید احتیاط کنید. به هر حال انتخاب با شما است، اما پیشنهاد ما انتظار برای مدل جدیدتر آن است.

Cinema Display



آخرین مانیتوری که اپل روانه بازار کرد، یک مدل 24 اینچیبود که در سال ۲۰۰۸ عرضه شد. آخرین تغییرات فنی عمده در مانیتورهای اپل هم در پاییز ۲۰۰۶ اتفاق افتاد. البته با توجه به اینکه هیچ نشانه و شایعه ای هم در مورد مدل های جدید احتمالی مانیتورهای اپل وجود ندارد، توصیه می کنم اگر خیلی علاقمند به خرید یکی از این نمایشگرها هستید، در خریدتان دقت کنید؛ چرا که ایراداتی در مانیتورهای ۳۰ اینچ و آی مک ۲۷ اینچ گزارش شده که شاید شما را از خرید منصرف کند.

MacBook 

 

مک بوک اپل آخرین بار ۲۰ اکتبر ۲۰۰۹ با ترک پد چندلمسی، نمایشگر LED و بدنه Unibody به روز شد، که با این تغییرات به نظر می رسد به این زودی ها مک بوک جدیدی توسط اپل عرضه نمی شود. توصیه می شود اگر شما نمی خواهید یک مک بوک پرو داشته باشید، این مک بوک را بخرید.

MacBook Pro 

 

مک بوک پرو، بطور تقریبی هر ۲۰۰ روز یک بار به روز می شود و تغییراتی را به خود می بیند و این بازه ۲۰۰ روزه، همین روزها به پایان می رسد. مهمتر اینکه ظاهراً قرار است نسخه های جدید مک بوک پرو با پردازنده های Core i5 و Core i7 عرضه شوند که مطمئناً به همین دلیل برای خرید آن دست نگه می دارید.

  MacBook Air



خب، به نظر می رسد که اظهار نظر در مورد مک بوک ایر بسیار مشکل است، چرا که جدیدترین محصول اپل است و تجارب زیادی از کار با آن وجود ندارد. چیزی که مشخص است این است که مک بوک ایر به سبکی پر است و آخرین تغییرات در ژوئن روی آن اعمال شده است. احتمال می رود که طی این بازه زمانی اپل بخاطر فروش مدل فعلی، مدل های مجهر به پردازنده های Core i5 و Core i7 را رو نکرده باشد و نسل بعدی این مک بوک رویایی با این پردازنده ها به بازار عرضه شود. پس بهتر است در صورتی که برای خرید مک بوک ایر آماده هستید، کمی صبر کنید تا نسل بعدی آن را هم ملاقات کنید.

یادآوری می شود که نمایشگاه CES هفته آینده کار خود را آغاز می کند و احتمالا شاهد تغییر در بسیاری از این محصولات باشیم. پس منتظر باشید و حتما در روزهای آینده persian-ict را بخوانید.

1 نظرات :: چه زمانی محصولات اپل را بخریم؟

  1. tamamesho ke neveshty nakharid , dar zemn etelaat i ke injas nemidunam tarjomas ya az khodet neveshty ama man 3 4 ta sho ke check kardam kamelan ghalat bud .

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید. اگر مطلب چیز دیگری‌ست، می‌توانید از فرم تماس استفاده کنید. گوشه‌ی وبلاگ پیدایش می‌کنید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.